חושבים על החלפת רואה חשבון? הכי טוב לעשות את זה בתחילת שנה

רואה חשבון מיסוי קריפטו

תעשיית קריפטו עם כל המורכבות שלה בסוף מתנהלת כמו כל תעשייה אחרת: יש חברות ופרויקטים גדולים שמעסיקים עובדים ונותני שירות בתחום. עסקים שנותנים שירות בתחום הקריפטו לרוב מקבלים את ההכנסה בטוקנים ומטבעות קריפטו. מכאן שהם נאלצים להתמודד לא רק עם הדיווחים השוטפים לרשויות המס, אבל גם לנהל סיכון איסור הלבנת הון בעת הנזלת הכספים לחשבונות בנק.

הבעיות הנפוצות עבור אותם עסקים הן רישום מורכב של תקבולים, חשיפה לכפילות בתשלומי מס, סיכון שבנק לא יקבל את ההכנסה לחשבון ועוד.

 

מכאן גם החשבונאות והניהול הפיננסי בתחום הקריפטו הוא עולם מסובך ומרתק, הדורש מרואה חשבון שמלווה את העסק ידע מתקדם והבנה עמוקה בתחום.

1. כמה ידע צריך להיות לרואה החשבון בתחום הקריפטו?

 

רואה חשבון שמלווה עוסק בתחום קריפטו צריך להיות בעל הבנה מעמיקה בתעשייה, להכיר סוגי תהליכים ומטבעות שונים ולדעת לתרגם את זה לכללי חשבונאות ודיווח קלאסיים. נדרשת הבנה מצוינת של תהליך התפעולי הקיים אצל עוסק בקריפטו על מנת שרואה חשבון יוכל לבנות תהליך רישום ודיווח תקין ויעיל עבור העוסק וגם שיתחשב בהוצאות הלא סטנדרטיים (עמלות על העברות קריפטו, עליות הנזלה לפיאט, הטבות החזרי עמלות אצל ולידטורים וכדומה).

 

2. פתרונות יחודים לעסק ומשקיעים בקריפטו 

 

התייעצות עם רואה החשבון לפני ביצוע תהליך עסקי חדש או כניסה לפרויקט חדש בתחום, תעזור לבנות מלכתחילה תהליך נכון וקל יותר לדיווח שוטף. הבנת עמוקה בתעשיית קריפטו תאפשר לרואה חשבון להתאים את התוכנות ואופן רישום העסקאות בעסק בהתאם להנחיות רישום קלאסיים של רשות המיסים ולהקטין תשלומי המס. לדוגמה, בשנת 2021 נפתחו פרויקטים רבים בתחום NFT שהניבו הכנסות רבות. מובילי פרויקטים שלא קיבלו ליווי חשבונאי זמן, מצאו את עצמם עם חובות מס מאוד גבוהים ובעיות הנזלה קשות מול הבנקים.

יותר על מיסוי NFT אפשר לקרוא כאן.

 

3. ללא מיסוי כפול על נכסי קריפטו

רישום לא נכון של נכסי קריפטו על ידי עוסק שגם משקיעה חלק מהנכסים לטווח ארוך או סוחר בתחום, עלול למצוא את עצמו ממוסה פעמיים על אותם נכסים. זה יכול לקרות אם אין הפרדה ברורה ורישום תקין של נכסי קריפטו או כטעות מצד עורך הדיווח בגלל חוסר הבנה.

 

4. היכרות מצויינת עם רגולציה בתחום קריפטו


רואה חשבון שמתמחה בקריפטו שולט ומתעדכן בשוטף ברגולציה המתחדשת בתחום. זהו יתרון משמעותי שיאפשר לו להתאים את הטיפול בעסק לפי הדרישות המעודכנות או להמליץ על שינויים עסקיים בעקבות שינויים רגולטוריים.

 

לסיכום, רואה חשבון שמתמחה בקריפטו הוא שותף אסטרטגי שיכול להביא יתרונות משמעותיים בניהול שוטף ודיווח של עסק. 


מתי מחליפים?

חודשים ינואר ופברואר הם החודשים מצויינים לעשות את המעבר בין רואי חשבון ומאפשרים סגירה מסודרת של הדיווחים לשנה קודמת ופתיחה נקייה של שנת דיווח חדשה. 

השירותים שאפשר לקבל אצלינו במשרד עבור עסק בתחום הקריפטו:

  • פתיחת תיק וייצוג מלא מול רשות המיסים

  • דיווחים חודשיים לעוסק מורשה 

  • הגשת דוחות שנתיים לעוסק פטור ועוסק מורשה

  • הצהרת הון

  • החזרי מס

  • דיווחים רטרואקטיביים וגילוי מרצון על הכנסות בקריפטו

  • ליווי יזמים ופרויקטים בתעשיית קריפטו

  • חישוב רווח הון קריפטו למשקיעים שמיוצגים ע"י רו"ח אחרים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר הודעה בווטסאפ ונקבע שיחת היכרות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בגלישתך באתר הנך מסכימ/ה לשימוש שהאתר עושה ב- Cookies, על פי מדיניות הפרטיות ותקנון האתר המעודכנים.

דילוג לתוכן